sâmbătă, 30 iulie 2016

Lucrari in stupina , tratament cu acid formic .tratament si eficienta dupa tratament .

 Bine vam gasit , iata aztazi la finele luni Iulie , avem o problema care este chiar o rutina de la an la an , adica tratamentele la familile de albine , folosind diferite substante , apicultorul incearca sa tina sub control unul dintre paraziti cei mai distrugatori pentru albina , acesta find Varoa .
 Problema este ca luptand impotriva acestui parazit de multe ori se neglijeaza alti daunatori find destul de problematice cum ar fi Brauloza sau Paduchele de Trahee .
 Citind din carti despre bolile albinelor am ajuns la concluzia ca nu este suficient Varachetul sau Taktic pentru tratarea albinelor , cautand o substanta polivalenta , astfel am ajuns la Acidul Formic .
 Prima problema cand am decis sa tratez cu aceasta substanta a fost aplicarea lui , dupa cautare si bineanteles a diferite metode mai ieftine sau mai scumpe am ajuns la o singura solutie usor de folosit ,( ABSORBANT PENTRU FEMEI )
Cantitatile sunt foarte simplu , la stupul cu FA am pus 2 ml per rama nu pe interval , am strans albinele cu diafragma de polistiren dar se pot strange si cu alte tipuri de diafragma , apoi am folosit o farfurie  o seringa si bineanteles absorbantul pentru femei si am aplicat foarte simplu acest tratament .
 Eficienta tratamentului este asemanator cu Varachetul recomand testarea pe catva stupi ca sa vedeti cu ochi dumneavoastra iar in paralel sa faceti cu Varachet , binanteles infestarea depinde de la familie la familie deci pot aparea diferite mici diferente , dar la o mica atentie veti vedea ca la tratamentul cu acid veti gasi si paduchi albi sau mai deschisi la culoare acesta find rezulatatul eficientei de a omora parazitul chiar si in celulele de albina capacita , acest lucru este posibil datorita evaporari acidului si patrunzand vapori prin micile orifici ale capaceli unde va ucide varoua .
 Nu zic ca este cel mai bun tratament findca aduce anumite riscuri de exemplu un dozaj necorespunzator poate duce la pierdere de regine , sau daca aveti o regina de elita in al 3-4 ani de viata riscurile ca ea sa cedeze sub tratamnet exista , dar eu personal inca nu am avut astfel de probleme asta nu inseamna ca nu se poate intampla , mai jos aveti si filmuletul vizionare placuta .




Mai jos va ofer cateva poze detailate despre eficienta tratamentului .








Aici aveti si filmul de unde au fost luate pozele .







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu