joi, 21 aprilie 2016

Adaugare rame la stupul vertical sau extinderea cuibului .

 Buna ziua la toti vizitatori iata  am inceput si eu folosirea stupului vertical
 si bineanteles pare o necunoscuta pentru mine dar asta doar aparent findca tehnica de lucru este cam aceasi la toti stupi indiferent de model
iar primul lucru important ar fi sa avem albina cu , care sa umplem acesti stupi .
 Ce facem acum la iesirea din iarna , in primul rand vedem cat de bine sa dezvoltat familile de albine , eu imultind excesiv nu am famili foarte puternice probabil a fost o greseala findca puteam sa pastrez si cateva famili bune dar nu este nici acum foarte tarziua , deci ce facem acum , in primul rand am ales o rama inchisa la culoare si numai cu celule de albina iar daca are si un pic de miere e si mai bine .
 Precum se vede in imagine din stanga aici deja am extins cuibul am adaugat rama de dupa diafragma care deja avea mirosul familiei si pe care albinele initial au curata-o dar au adus si un pic de polen in ea , find ideala de a extinde cuibul cu aceasta rama , deci am folosit-o pentru acest lucru .
 In imaginea din dreapta puteti zari folia pe care am folosit-o pentru a tine mai bine de cald albinelor find stup antivaroua cu fundul de plasa pot folosi folie fara nici o problema chiar este recomandat acest lucru , dar pentru a folosi la maxim folia am adaugat niste distantiere din polistiren pe care le folosesc pentru adaugarea celei dea doua foli pe care o voi pune deasupra astfel voi hrani fara nici o problema familia , mai ales pentru a evita deranjul .
 Aici se vede stupul inainte de extindere iar aceasta rama este folosita pentru extindere chiar daca nu se vede in aceasta rama este un pic de miere si polen proaspat adus de albine si bineanteles cu mirosul familiei dar si mai important curatat de albine gata de luat in lucru decatre regina .
Dupa ce am terminat lucrarea bineanteles am acoperit stupul pe care am pus o bucata de pasla , apoi podisorul de sita care bineanteles nu prea ajuta in aceste lucrari dar pentru a nu se pierde o folosim pe tot parcursul anotimpurilor mai ales in cel cald , unde putem sal folosim ca aerisire , dar find vremea atat de capricioasa devine destul de rar folosirea lui in primavara .


Daca ati citit ce vam scris mai sus puteti urmari si filmul cu extinderea cuibului la albine in stupul vertical sper ca va facut placere sa ma urmariti .


Un comentariu:

  1. AM si eu o nitrebare si anume . pentru a ajuta un roi cu o rama cu puiet capacit din alta familie trebuie sa lasam rama respectiva cateva zile separat sau o adaugam pur si simplu in roi(poate saomoare regina? daca e pusa imediat?)

    RăspundețiȘtergere