luni, 21 noiembrie 2016

Varoua destructor , desfintarea unei stupine , noiembrie 2016

  Buna ziua oameni buni iata intr-un an in care toata viata mea parca sa oprit din loc si am simtit ca totul sa terminat la propiu , am simtit neputinta si frustrare ,  incepand de la neputinta de a repara o greseala pe care am comiso in ani precedenti fata de albinute in a le lasa in sistemul bio in deparazitare , adica o incapatanare pe care am tot insistant sa o dovedesc am luat-o in barba la propiu , probabil nu ar avea multi curaj sa recunoasca o infrangere pe plan personal atat de drastic , dar eu sunt omul care spune orice sut in fund un pas inainte .

 Dar ce sa intamplat concret  , concret sa intamplat ca din cele peste 50 de famili sa mai raman cu vreo 8 famili care numai bunul Dumnezeu stie cum le voi ierna , sau sper ca le voi trece de iarna dar asta nu am de unde sti , vom vedea la primavara , oricum socul a fost ameliorat pe baza inblonaviri mele sau mai bine zis find depistat de a fi bolnav destul de grav atat cat sa ami puna viata in pericol si sa devin doar o amintire , dar sa speram ca va fi bine , in perioada ce urmeaza sa trecem la albinute .

Dar ce sa intamplat cu aceste albinute , ele saracutele nu aveau cum sa se apere impotriva unui parazit pe care eu lam luat cam in ras  , acest parazit se numeste varoua destructor , ma tot intrebam de ce se numeste astfel , acum am aflat pe pielea mea , ce inseamna acest acarian si de ce destructor , findca are capacitatea sa distruga o stupina intreaga foarte repede ,
 In 2013 in februarie am facut primul meu filmulet , in acel filmulet nici prin cap nu-mi trecea ca in 3 ani voi reusi doar din 9 rame de albina sa reusesc sa imultesc pana la peste 50 de famili , findca erau famili pe 10 rame de albina puiet , obtinand regine de foarte buna calitate , depunand puiet foarte frumos construind rame doar cu celule de albina deci totul a mers foarte bine , dar iata a venit si toamna anului 2016 in care nici nu stiu ce ma lovit , parca negura sa lasat peste viata mea , dupa ce am fost diagnosticat de cat de bolnav sunt , am trecut peste soc , apoi am luat familile de albine la rand pentru pregatirea de pus la iernat .
 Dar soc , lazi goale ramele cu miere neatinse nici urma de albine , in alte parti 10 albine si regina , daca nu eram bolnav oricum ma imbolnaveam dupa aceasta priveliste , mai ales ca le stiam pe albinute bine , erau stranse pe 5-6 rame apoi la o luna de zile disparute fara urma , am cautat explicati motive ,
 Analizand in detaliu si uitanduma in trecut am realizat ca greseala defapt a fost facuta cun un an inainte , atunci cand am testat diferite metode antivaroua , pe unele il puteti gasi ca find testat , dar naiv nu am procedat ca la carte , iar cu varachet nici nu am dat , de ce , pentru simplu motic ca ar fi retras de pe piata , nici nu se prea gasea , dar am gasit solutia .
Am trecut la tratarea cu acid formic , dar urmatoarea greseala a fost ca in primavara nu am efectuat acest tratament , probabil daca faceam tratamentul in primavara  mai aveam o sansa de a salva albinutele de acest parazit .
 Deci per total greseli peste greseli , si neluand in serios amenintarea acestui parazit , acum sper ca albinutele care au supravituit acestui varoua destructor sa treaca cu bine de iarna , sper sa trec si eu cu bine de iarna si in primavara sa incep o noua viata  , si o noua etapa in aceasta indeletnicire care e destul de grea care este ingrijirea albinutelor .
Va salut si numai bine , aveti grije de voi si sa ne vedem cu bine .



5 comentarii:

  1. Te inteleg perfect.In primavara anului 2016 din 50 familii de albine am ramas cu una singura.Salutari si urari de bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cel mai mare parazit pentru albine este acel care te-a învățat sa procedezi asa. Multa sănătate si sa te faci bine! Felicitari pentru puterea de a marturisi. Nu abandona lupta asa de usor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema este ca e omare de imformatie este greu de ales ce este bine , totusi este o greseala de a mea ce pe viitor nu se va mai repeta .

      Ștergere
  3. Va salut.
    Eu am o stupina de 50 familii si 20 roiuri, acum mai am doar 44 familii. Majoritatea familiilor care au murit au fost slabe numeric, dupa un an 2016 dezastruos in care m-am luptat din greu sa le salvez. miere si turte au avut la discretie, familiile au fost bine impachetate, tratate impotriva varoozei. Si totusi, rezultatul este cel mentionat inainte. va inteleg, va doresc rabdare multa si putere sa reconstruiti cu bine stupina. inainte de toate, va doresc Dvs multa multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere